تبلیغات
بهداشت حرفه ای -ایمنی صنعتی -HSE -ارگونومی- - ناتوانی حركتی مچ

بهداشت حرفه ای -ایمنی صنعتی -HSE -ارگونومی-

بهداشت حرفه ای برای همه

یکشنبه 3 خرداد 1388

ناتوانی حركتی مچ

نویسنده: مرتضی دهقانی سیدی   طبقه بندی: عوامل ارگو نومی، 

لطفا موقع استفاده ا ز mouse , key board مواظب مچ دستتون باشین. كا رهای تكراری  كه به مچ دست فشار میارن درطولانی مدت باعث كم توانی مچ دستتون میشه و برای حل این مشكل باید تن به جراحی شبیه به این مورد بدین:

 

تمرینها ی آسون این    مطلب را دنبال كنین .

 

بیماری ناتوانی حركتی مچ و راهنمای درمان

تمریناتی برای رهایی از بیماری ناتوانی حركتی مچ

 

در حالی كه دارین بیماری ناتوانی حركتی مچ دستتون را درمان می كنین، جلسات مرتب نرمش و تمرین به درمان بهتر و زودتر شما كمك می كنه .ما براتون یك سری عكس و توضیح درباره ورزش پیشنهادی داریم .

 

تمرینات زیر می تونن توسط مسول مراقبت بهداشتیتون به همراه یك لیزرتراپی ضعیف، در قسمت مفاصل انجام بشن در عكسها می بینین كه مچ دست راست ورزش داده میشه، اگه مچ چپتون صدمه دیده ، همین تمرینا ت را با دست چپ انجام بدین .


 

در زمان انجام هر تمرین، دست باید اینقدر خم و راست بشه تا احسا س كشیدگی دربازو احساس بشه و این وضعیت باید برای 10 تا 15 ثانیه در هر دفعه از10 باری كه تمرین تكرار میشه، حفظ بشه. این سری تمرینات را 3 بار در روز انجام بدین



 

درتمرین 1و2 ، دست را خم و راست كنین و مچ را بكشین. دست را همانطور كه عكس نشون میده خم كنین و فشار ملایمی با دست دیگرتون ایجاد كنین.

 

 

تمرین 1 - خم كردن مچ – دستی كه می خواهین ورزش داده بشه را به عقب خم كنین(كف دست را به فاصله از خودتون نگه دارین ) و همونطور كه در عكس نشان داده شده   با انگشتهای دست دیگرتون بهش فشار بیارین .

cid:002001c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002001c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
cid:002101c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002101c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
 

 

 

 

تمرین 2- كشیدن مچ – دستتون را به طرف جلو خم كنین (كف دست به طرف خودتون باشه ) ومثل عكس با انگشتهای دست دیگرتون فشار بیارین .

cid:002201c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002201c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
cid:002301c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002301c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri

 



 

تمرین 3 و4   شبیه 1 و 2 است به جزاینكه یك شی ، مثل یك بالشتك، به جای دست دیگرتون مقاومتی روی دست ایجاد میكنه .

 

 

تمرین 3 - خم كردن مچ بر خلاف سطح – با بازوتون كه قائم نگهش داشتین ، دستتون را (كف دست به سمت پایین) به یك سطح سفت فشار بیارید.درست مثل عكس

cid:002401c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002401c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
 


 

 تمرین 4- كشش مچ خلاف سطح- با بازوی قائم ،دستتون را( كف دست به سمت بالا) روی سطح سفت فشار بدین.مثل عكس

cid:002501c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002501c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
 



تمرین 5 و 6 قلاب كردن پهلو به پهلو ، تنظیم میزان   حركت دست

 

تمرین 5 - انحراف شعاعی – كف دستتون را به سمت پایین قرار بدید و انگشتهای دستی را كه ورزش می دهید را با دست دیگرتان قلاب كنید.(مثل عكس) و دستتون را به طرف خودتون بپیچونید . دستتان را افقی نگه دارید .

cid:002601c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002601c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri

 

 

تمرین 6- انحراف استخوان   Ulnar- كف دستتون را به سمت پایین نگه دارید. انگشتان دستی را كه ورزش می دهید را با دست دیگرتان قلا ب كنید و مچ دستتان را به سمت خلاف خودتان بپیچانید. دستتان را افقی نگه دارید .

cid:002701c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nricid:002701c63b9e$b810d420$470bfea9@scada.nri
 

نظرات() 
chaturbate token hack real or fake
دوشنبه 13 شهریور 1396 06:40 ق.ظ
Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it
;) I will return yet again since I book marked it.
Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.
greenhinge4141.snack.ws
شنبه 14 مرداد 1396 10:13 ب.ظ
First of all I want to say terrific blog! I had a quick
question in which I'd like to ask if you do not mind.
I was curious to find out how you center yourself and clear
your thoughts before writing. I have had a tough time clearing my
mind in getting my ideas out. I do enjoy writing however it just seems
like the first 10 to 15 minutes tend to be lost simply just trying to figure out how to
begin. Any suggestions or tips? Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نظرسنجی

    نظرتون در مورد وبلاگ چیه؟





http://www.iransohrab.net

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :